Iz letopisa
Dan veštačke inteligencije (AI) u Gimnaziji
- 30/04/2024
- Postavio: admin
- Kategorija Letopis

U utorak, 30. aprila, u Gimnaziji „Svetozar Marković“ održani su časovi uz pomoć veštačke inteligencije. Učenici i profesori su zamenili mesta i, po unapred pripremljenom planu, učenici su držali časove koristeći neki od AI alata. Najčešće su korišćeni ChatGPT i Gamma, ali i drugi alati i generatori veštačke inteligencije kako bismo utvrdili da li će profesori postati suvišni u školama i da li će škole uopšte postojati.(?)
Učenici su se bavili narodnom književnošću, pisanjem eseja, književnošću između dva rata, manifestom ekspresionizma, ženskim ličnostima u srpskoj književnosti, dobrim i lošim stranama AI u nastavi maternjeg jezika, generisanjem ideja za pisanje eseja na zadatu temu, prevođenjem i upoređivanjem prevoda, glagolskim vremenima i prilozima u engleskom jeziku, ulogom žena u istoriji Olimpijskih igara (na nemačkom jeziku), aktivnim i pasivnim prezentom i perfektom u latinskom jeziku, antičkim sportskim igrama, dokazivanjem i opovrgavanjem činjenica i argumenata, poznim rimskim carstvom, spartanskim vaspitanjem, humanizmom i renesansom, jugoslovenskom kulturom i umetnošću, NATO agresijom na SR Jugoslaviju, mediteranskom Afrikom, vegetacionim zonama, klimom Srbije, turističkim znamenitostima Šumadije, vodoprivredom – značajem i zaštitom voda, društveno-geografskim odlikama Kosova i Metohije, zglavkarima, zaštitom životne sredine, prikazivanjem definicija i objašnjenja pojedinih matematičkih pojmova, akustikom, nuklearnim bombama, ogledalima, borom i jedinjenjima bora, proteinima, pisanjem hemijskih formula i jednačina, izradom zadataka iz programiranja, generisanjem video materijala, neuronskim mrežama, analizom i tumačenjem deset Božjih zapovesti i mnogim drugim temama.
Učenici su se veoma dobro snašli u ulozi profesora, ali su kroz diskusiju sa svojim profesorima došli do zaključaka da prilikom postavljanja zahteva AI treba biti veoma precizan, proveravati činjenice kroz relevantne izvore i da treba voditi računa o pravopisu.
Veštačka inteligencija uzima sve više maha u svim oblastima našeg života, ali treba da učimo, idemo u korak sa vremenom i dokažemo da veštačka inteligencija može da nam služi samo kao generator ideja i pomoć, ali nikako i sredstvo koje će zavladati školama i zameniti profesore u potpunosti.
Rezultati ankete:
AI će uskoro zameniti nastavnike (14%),
AI ne može da zameni nastavnike (14%),
AI može da bude samo pomoć (55%)
Treba paziti dok se koristi AI (17%).